Porodica Naš odabir

Za buduće mame: Kako pripremiti svoje tijelo za trudnoću?

Za zdravu trudnoću žena bi svoje tijelo trebala početi pripremati čak godinu dana ili najmanje tri mjeseca prije začeća.

Američki ljekari dali su nekoliko savjeta kako bi žene kvalitetno pripremile tijelo za veliki izazov – trudnoću. Tri mjeseca do godinu dana prije nego što žena planira trudnoću trebala bi za nju pripremiti svoje tijelo.

Najvažnije od svega je dovoljan unos folne kiseline, odnosno vitamina B9. Njega najviše ima u zelenom povrću, agrumima, orašastim plodovima i cjelovitim žitaricama.

Folna kiselina se može uzimati i u obliku dodataka prehrani, a doktori preporučuju dnevni unos od 400 mikrograma.

Vitamin B9 izrazito je važan za zdravlje srca i mozga trudnice, a njegov unos pospješuje i pravilan rast i razvoj fetusa, te je njegov unos najvažniji u prvih 12 sedmica trudnoće.

Prije trudnoće i tokom nje jako je važno unositi dovoljno kalcija u organizam. Zbog toga bi prehrana žena u tom periodu života trebala obilovati nemasnim mlijekom, sirom, jogurtima, rižom, sardinama i lososom.

Kalcij se koristi u cijelom tijelu, važan je za zdravlje zubi i kostiju. Ukoliko žena ne unosi dovoljno kalcija u organizam, tijelo počne iskorištavati zalihe iz njenih kostiju. To povećava opasnost od osteoporoze.

Tokom posljednja dva tromjesečja trudnoće kao i tokom dojenja, tijelo žene apsorbira puno više kalcija iz hrane nego obično. Bebi je potreban ekstra kalcij za razvoj zdravih kosti i zubi.

Ukoliko žene ne unose dovoljno kalcija hranom, dijete će ga uzeti iz njenih kostiju.

Isto tako, ljekari savjetuju redukciju ili potpuno izbacivanje kofeina iz prehrane, kao i alkohola i umjetnih zaslađivača. Preporučuju i savjetovanje s ljekarom o uzimanju dodataka prehrani posebno namijenjenih trudnicama i dojiljama.