Moda Naš odabir

Svijet mode više nikad neće biti isti

Napredak tehnologije, pojava društvenih mreža i generalno napredak ljudskog društva donijeli su promjene u sve aspekte života, pa tako i u svijet mode. Za razliku od 90-ih godina, kada su postojala ustaljena pravila koja se nisu kršila, danas se modni svijet može definirati kao znatno fleksibilniji. Donosimo vam 12 pojava koje su nastale s dolaskom 21. vijeka, a koje definiraju modu današnjice

Utjecaj Instagrama

Kada je o Instagramu riječ, nećemo pretjerati ako kažemo da je ova društvena mreža iz korijena promijenila modni svijet. Sve je počelo s hashtagovima o lokaciji na kojoj su njeni korisnici boravili, a danas podrazumijeva imenovanje apsolutno svakog detalja s fotografije. Taj trend su među prvima prepoznali modni brendovi „Reformation“ i „Alex Studio“, koji su počeli da sponzoriraju postove i lajkove s odjećom iz svojih kolekcija, a došlo je i do nastanka novog zanimanja, tačnije do pojave influencera. Jedna od prvih svakako je Eva Chen koju mnogi nazivaju modnom caricom platforme s obzirom na činjenicu da njene postove prati više od milion ljudi, a njene outfite kopira još više njih. No, to svakako nije sve. Naime, utjecaj Instagrama proširio se i na kolekcije poznatih dizajnera, koji su na modnim revijama počeli predstavljati komade dizajnirane tako da izgledaju cool na Instagram objavama i livestreamovima.

Kim kao Marilyn savremenog doba

Voljeli ih ili ne, činjenica je da su članice Kardashian-Jenner porodice utjecale na promjenu općeprihvaćenih standarda u svijetu mode i ljepote. Tu se, prije svega, misli na Kim Kardashian West, za koju mnogi govore da je Marilyn Monroe savremenog doba. Podsjećamo, Kim je nekada bila asistentica Paris Hilton, a proslavila se nakon što se u javnosti pojavio snimak seksualnog odnosa s njenim tadašnjim dečkom. Medijsku pažnju koju je u tom momentu dobila Kim je pametno iskoristila i ubrzo postala osoba koja je milionima mladih djevojaka širom svijeta počela dijeliti savjete o šminkanju, Louis Vuitton torbicama, ali i novim standardima u svijetu ljepote. O njenom utjecaju možda najbolje govori činjenica da se odjeća koju nosi rasproda u rekordnom roku, pri čemu malo ko postavlja pitanje koliko je njoj plaćeno da bi na svom Instagram profilu objavila fotografiju u baš tom outfitu.

Prihvatanje različitosti

Iako je Naomi Campbell članica grupe najutjecajnijih top modela 90-ih godina, činjenica je da je, sve do početka 21. vijeka, bilo jako malo ljudi afroameričkog porijekla u svijetu mode. No, to su svojim pojavljivanjem, a zatim i dominacijom na svjetskoj modnoj sceni, promijenili danas utjecajni dizajneri poput Kerbyja Jean-Raymonda, Dapper Dana, Aurore James, Victora Glemauda i Christophera Johna Rogersa, kojima je trebalo jako malo da osvoje simpatije fashionistica širom svijeta. Istovremeno dolazi i do povećanja broja modela afroameričkog porijekla na pistama svjetski poznatih dizajnera, dok se pravom revolucijom u svijetu mode smatra naslovnica „Sport Illustrateda“, koju je krasila Halima Aden u hidžabu.

Nesvakidašnji modeli

Jednom od najvećih, može se reći revolucionarnih promjena u svijetu mode smatra se i to što su modne kuće, poput Michaela Korsa, za svoje kampanje sve češće angažirale djevojke koje svojim proporcijama nisu zadovoljavale do tada općeprihvaćene standarde, te dolazi do pojave plus-size manekenki poput Ashley Graham. No, tu svakako nije kraj s obzirom na činjenicu da je Calvin Klein otišao i korak dalje, te angažirao Jilianu Mercado, prvu osobu koja je modnom pistom prošla u invalidskim kolicima. Kada je o naslovnicama riječ, tu je revoluciju napravio magazin „Vogue“, koji je na naslovnicu jednog od svojih izdanja stavio Sinéadu Burke, koja je time postala prva osoba niskog rasta koja se našla na naslovnici. Svi ovi potezi utjecali su na svjetski poznate modne kuće da u svoje kolekcije uvrste i odjeću koja nije namijenjena isključivo visokim, mršavim i zgodnim ljudima, a s ciljem da se ukaže na različitost.

Sestre Hadid

Mary-Kate i Ashley Olsen su godinama unazad bile najpoznatije sestre u svijetu mode, no sada se na tom tronu nalaze Gigi i Bella Hadid. Obje su krenule stopama svoje slavne majke Yolande, te pripadaju grupi najtraženijih manekenki današnjice. No, ono što ih čini posebno zanimljivim je činjenica da one svoj privatni život ne nastoje držati daleko od očiju javnosti nego, upravo suprotno, putem društvenih mreža rado dijele detalje iz svog života, pokazujući time da nisu ništa drugačije od svojih vršnjaka.

Moda za sve

U prošlosti je postojalo jasno razgraničenje između mode namijenjene ženama i one koja je za muškarce, ali je, čini se, danas ta granica izbrisana. Tome je, u velikoj mjeri doprinio glumac i pjevač Billy Porter, koji se na crvenom tepihu prestižnih događaja, uglavnom, pojavljuje obučen u raskošne haljine, a uz to je i sve više transseksualnih modela koji nose kolekcije brendova poput „Prade“, „Louis Vuittona“ i „Moschina“. Čini se da, bar kada je o svijetu mode riječ, podjela na muški i ženski spol već odavno ne postoji, posebno ukoliko ste u modnom smislu dovoljno hrabri da eksperimentirate.

Kraljevski stil

Iako je i britanska princeza Diana imala veliki utjecaj na modni svijet, savremeni mediji su učinili da Kate Middleton i Meghan Markle postanu prave kraljevske influenserice. Njihov utjecaj je toliki da se sve što obuku, bilo da je riječ o haljini, kaputu ili asesoaru, proda u rekordnom roku. No, one svakako nisu jedine osobe čije se ime vezuje uz kraljevsku porodicu, a koje imaju blisku vezu sa svijetom mode. Naime, Amelia Windsor ima svoju kolekciju nakita, a Kitty Spencer, nećakinja princeze Diane, bila je dio „Bvlgari“ kampanje.

Dominacija „Normcore“ trenda

Phoebe Philo, kreativna direktorica modne kuće Celine, 2015. godine napravila je pravu modnu revoluciju, a nakon što na pisti predstavila „Normcore“ trend koji se zasniva na basic komadima i namijenjen je i muškarcima i ženama. Naime, trend podrazumijeva široke farmerke, jednostavnu majicu i patike, tačnije udobnu odjeću. Iako se na prvu čini da je riječ o jednostavnom stilu, modni stručnjaci ističu da je on zasnovan na trikovima koje vide samo pravi modni stručnjaci, što je svakako razlog zbog kojeg su ovaj trend prihvatile i druge modne kuće poput „Balenciage“ i „Isabel Maranta“.

Psihički problemi

Iako nam se, možda, život poznatih čini savršenim, pojedini od njih se suočavaju s ozbiljnim psihičkim problemima. Izuzetak nisu ni modni dizajneri, a tome u prilog govori činjenica da je legendarni Alexander McQueen 2010. godine sebi oduzeo život, dok je John Galliano 2011. godine izbačen iz modne kuće „Dior“ zbog problema s alkoholom i drogama. Smatra se da do ovakvih stanja dolazi usljed prevelike količine posla, pri čemu se zanemaruje njihovo mentalno zdravlje.

Vidi sada-kupi sada

Ljubitelji mode su s oduševljenjem dočekali dolazak „vidi sada-kupi sada“ trenda u svijet visoke mode, koji je značio da više neće morati da čekaju i do šest mjeseci kako bi omiljeni komadi s modne piste došli u butike. Naime, ovaj trend podrazumijeva usklađivanje prodajnog i modnog kalendara, iako, bar kada je riječ o svjetski poznatim trendovima, to znači da u butike dolaze samo male količine odjeće koja je predstavljena na pistama.

Celebrity dizajneri

Imena kreativnih direktora utjecajnih modnih kuća sve više su se počela koristiti u kontekstima koji nisu nužno modni. Tako su Nicki Minaj i Jay-Z u svojim pjesmama spominjali ime Alexandera Wanga, dok je, recimo, Tom Ford svoj modni utjecaj proširio i na područje filma. Naime, on je nominiran za nagradu „Zlatni globus“ i to u kategoriji za najboljeg reditelja u filmu „Nocturnal Animals“.

Diet Prada pokret

Inspirirani #MeToo pokretom radnici nekih od najutjecajnijih modnih kuća su počeli da koriste društvene mreže kako bi skrenuli pažnju na uslove u kojima rade. Došlo je do stvaranja „Diet Prada“ pokreta čiji je cilj bio da ukaže na kopiranje u svijetu mode. Tako su, naprimjer, čelni ljudi „Dolce&Gabbane“ morali da otkažu jednu svoju reviju i pretrpe milionske troškove, a sve zbog toga što su se na internetu pojavile fotografije jedne kineske kolekcije koju su, navodno, kopirali.