Naš odabir Zdravlje&Fitness

Studija sa Harvarda otkriva kako možete da produžite život za 10 godina

Studija sa Univerziteta Harvard, na kojoj su stručnjaci radili više od 30 godina, uspjela jeda odredi pet prioriteta koje treba uvesti u svakodnevnicu ukoliko želite da živite što zdravije i život produžite za bar deset godina.

Ova studija naglašava važnost toga da slijedite zdrave životne navike za dugovječnost.

“Međutim, malo ljudi ima zdrave životne navike i zbog toga bi države trebale programima da podstiču zdrav način ishranu kao i građenje socijalnog okruženja za podršku i promovisanje zdrave ishrane i načina života”, rekao je Frank Hu, šef katedre za ishranu na Harvardu i autor studije na kojoj su radili više od 30 godina.

Ono što su htjeli da otkriju jesu navike i prioriteti koje treba uvesti u svakodnevnicu kako bi popravili i očuvali zdravlje i produžili život bar za 10 godina, piše Ladders.

Konzumiranje zdrave ishrane pune voća, povrća i zdravih bjelančevina od vitalne je važnosti za održavanje cjelokupnog zdravlja, napominju, ali to ne znači da postoji jedinstveni pristup dobroj ishrani, prenpsi “N1.

Postoje sastojci koji su loši za sve, poput šećera, ali neki ljudi mogu da tolerišu više šećera od drugih.Neki ljudi na primjer trebaju da jedu masniju hranu jer treba da povećaju tjelesnu težinu. Problem je kada se hrana reklamira kao zdrava, iako nema šanse da bi je većina nutricionista smatrala zdravom.

Kretanje je također veoma važno. Bez obzira na to da li idete u lagane šetnje u večernjim satima ili vježbate cijelo tijelo, svakodnevno kretanje ključno je da se osjećate i izgledate najbolje što možete.

“Treninzi kod kuće su presudni. I dok radite od kuće, trebalo bi da vam bude još lakše da se zdravo hranite, jer imate pristup svojoj kuhinji kad god želite.Iskoristite priliku da jedete kod kuće i kuhate hranjiva jela”, rekla je Samantha Warren, stručnjaka za produktivnost.

Prema ovoj studiji sa Harvarda, kontrola tjelesne težine znatno je smanjila rizik od dijabetesa, kardiovaskularnih rizičnih faktora i karcinoma dojke.

To ne znači da treba odmah da izgubite svaki kilogram viška, već da održavate tjelesnu težinu na kojoj se osjećate dobro.

Redovno konzumiranje alkohola i cigareta također ne čini nikakvu uslugu vašem tijelu, poručuju stručnjaci. Iako povremena čaša crnog vina ne škodi, studija preporučuje ograničavanje unosa alkohola na jednu čašu vina dnevno za žene i do dvije čaše vina za muškarce.